Nowa strona główna
Menu

Gimnastyka poranna

30
Nov 2022
01
Dec 2022
  1. Home page
  2. Blog
  3. Gimnastyka poranna
22 April 2020

Gimnastyka poranna - jak dobrze rozpocząć dzień?

Gimnastyka poranna to zestaw prostych i krótkich ćwiczeń wykonywanych tuż po przebudzeniu. Poranny trening dostarcza naszemu organizmowi dawkę endorfin, niezbędną do poprawy samopoczucia na resztę dnia. Jest to także doskonała metoda na polepszenie koncentracji i pobudzenie całego ciała.   

Gimnastyka poranna powinna trwać ok 10-15 min i może być wykonywana zarówno w domu (np. na dywanie, z użyciem maty), na siłowni (w formie zajęć grupowych lub ćwiczeń indywidualnych) jak i na świeżym powietrzu, jako uzupełnienie biegania, czy jazdy na rowerze.  

Korzyści porannego treningu

- Zmniejszenie przewlekłych dolegliwości bólowych i uczucia sztywności po przebudzeniu.

- Uelastycznienie ciała- rozciągnięcie mięśni.

- Regulacja działania wewnętrznego zegara biologicznego- poprawa jakości snu.

- Lepsza organizacja dnia- poprawa motywacji i efektywności działania.

- Poprawa mobilności stawowej i rozruszanie kośćca po całonocnej stagnacji.

- Zmniejszenie łaknienia i przyspieszenie metabolizmu.

Przykładowe ćwiczenia:

Ćwiczenia w leżeniu na plecach, w łóżku:

  1. Rozciągnij się tuż po przebudzeniu.

  2. Wykonaj krążenia nadgarstków i stawów skokowych (stóp) 10x.

  3. Zaciśnij dłonie w pięści z jednoczesnym zgięciem palców stóp 10x.

  4. Wznieś ramiona nad głowę z wdechem przez nos, opuść z wydechem ustami 5x.

  5. W siadzie na brzegu łóżka oprzyj ręce po bokach ciała i wykonaj głową: skłon w przód i w tył 5x, skłon do boku w prawo i w lewo 5x oraz skręt głowy w prawo i w lewo 5x.

Ćwiczenia w pozycji stojącej:

  1. Maszeruj w miejscu, z wysokim uniesieniem kolan 2 min.

  2. Wykonaj pajacyki 15x.

  3. Wyciągnij ręce do przodu i wykonaj przysiady (kontroluj ustawienie stóp i kolan) 15x.

  4. Zrób wykroki w miejscu (plecy proste, kolana nie przekraczają linii stóp) 15x na każdą stronę.

  5. Naprzemiennie wyprostuj nogę i przeciwległą rękę w podporze przodem (ciało w jednej linii) 15x na każdą stronę.

  6. Ułóż ręce na miednicy i wykonaj delikatny wyprost tułowia w tył 10x.

  7. Unieś ręce do góry i wykonaj powolny skłon do przodu na prostych nogach 10x.

  8. Umieść jedną rękę na biodrze, a drugą unieś do góry i wykonaj nią skłon do przeciwległego boku 10x na obie strony ciała.

  9. Zapleć ręce przed sobą, złap jedną ręką nadgarstek drugiej ręki i wykonaj skręty tułowia w prawo i w lewo 10x na każdą stronę.

  10. Przyciągnij nogę do klatki piersiowej i wytrzymaj 3 sek.10x na każdą stronę.

  11. Przyciągnij nogę do pośladków i wytrzymaj 3 sek. 10x na każdą stronę.

  12. Unieś ramiona bokiem w górę z jednoczesnym wspięciem na palce stóp, wykonaj wdech nosem przy unoszeniu ramion i wydech ustami przy opuszczaniu rąk 5x.

Newsletter

In order to provide services at the highest level, the Website uses cookies saved in the browser's memory . Detailed information on the purpose of their use and the possibility to change cookie settings can be found in the Privacy Policy.
By clicking ACCEPT ALL, you agree to the use of technologies such as cookies and to the processing of your personal data collected on the Internet, such as IP addresses and cookie IDs, for marketing purposes(including automatically matching ads to your interests and measuring their performance) by Kamiński Andrzej, Parkowa 11/13, 57-320, Polanica-Zdrój . You can change cookie settings in the settings.

Manage privacy settings
Cookies necessary for the operation of the website

Cookies necessary for the operation of the services available on the website, enabling the viewing of offers, making reservations, supporting security mechanisms, among others: authentication of users and detection of abuse.

Analytical cookies

Cookies allow the collection of information about the user's use of the website to optimize its functioning and to adapt to the user's expectations.

Marketing cookies

Cookies allow the display of marketing content tailored to user's preferences, and the sending of notifications about marketing offers corresponding to their interests, including product information as well as information about services provided by the website administrator and third parties.

Your preferences have not yet been saved