Nowa strona główna
Menu

Jak szybko schudnąć przed wakacjami?- krótki poradnik z ćwiczeniami.

30
Nov 2022
01
Dec 2022
  1. Home page
  2. Blog
  3. Jak szybko schudnąć przed wakacjami?- krótki poradnik z ćwiczeniami.
09 august 2020

Powszechnie dostępnych jest wiele sposobów na szybkie zrzucenie zbędnych kilogramów, lecz najważniejsza jest rozwaga we własnych działaniach i umiejętne podejście do tematu odchudzania. Istotną kwestię odgrywają tutaj: motywacja, siła woli, chęć działania i przygotowanie zarówno mentalne, jak i fizyczne. Wyróżniamy wówczas 3 kroki odchudzania: przygotowanie (redukcja apetytu naturalnymi sposobami), właściwe odchudzanie oraz wychodzenie z diety (poprawa metabolizmu i reedukacja codziennych nawyków.

W procesie odchudzania ważne jest, aby dostarczać organizmowi  mniejszą ilość kalorii, co wiąże się z ograniczeniem spożywania niektórych pokarmów i zastąpieniem ich zdrowymi produktami żywnościowymi, poprawiającymi metabolizm. Nie należy zapominać również o odpowiednim dawkowaniu aktywności fizycznej, która przyczynia się do poprawy zdrowia, w tym: kondycji, koordynacji, wydolności i świadomości własnego ciała. Szybkie chudnięcie nie jest naturalne dla organizmu, dlatego warto pamiętać, że optymalna utrata wagi wynosi  ok. 1-2 kg tygodniowo.

Najważniejsze zasady odchudzania:

  1. Dobór odpowiedniej diety i stworzenie indywidualnego planu treningowego.
  2. Ograniczenie spożycia: cukru, soli, mąki, smażonych i przetworzonych produktów oraz alkoholu.
  3. Wyeliminowanie produktów pogarszających samopoczucie (np. bóle brzucha, zgaga).
  4. Zmniejszenie porcji posiłków i urozmaicenie diety w białko (drób, wołowina, owoce morza, nabiał), tłuszcze (orzechy włoskie, masło, awokado), warzywa (pomidory, kapusta, brokuły, ogórek) oraz błonnik (kasza gryczana, ryż brązowy).
  5. Spożywanie optymalnej ilości posiłków (ok. 3 posiłki główne i 2 przekąski dziennie). 
  6. Oczyszczenie umysłu ze stresu i zmartwień (zdrowy sen, wypoczynek, relaksacja).
  7. Aktywność fizyczna min 3x w tygodniu, ale nie więcej niż 6x.
  8. Picie min 2 litrów wody dziennie i naparów ziołowych, pobudzających metabolizm.
  9. Dbanie o higienę posiłków- powolne i spokojne jedzenie.
  10. Mierzenie obwodów (talia, biodra, uda), zamiast ważenia.

Przykładowy zestaw ćwiczeń:

  1. Pajacyki 15x 3 serie.
  2. Przysiady 15x 3 serie.
  3. Burpees (padnij, powstań) 15x 3 serie.
  4. Planki (deska w podporze przodem) 30 sek.
  5. Naprzemienne przyciąganie nóg do klatki piersiowej w podporze przodem 15x 3 serie.
  6. Unoszenie bioder w leżeniu tyłem 15x 3 serie.
  7. Rowerek 15x 3 serie.
  8. Bieg bokserski 30 sek. 
Newsletter

In order to provide services at the highest level, the Website uses cookies saved in the browser's memory . Detailed information on the purpose of their use and the possibility to change cookie settings can be found in the Privacy Policy.
By clicking ACCEPT ALL, you agree to the use of technologies such as cookies and to the processing of your personal data collected on the Internet, such as IP addresses and cookie IDs, for marketing purposes(including automatically matching ads to your interests and measuring their performance) by Kamiński Andrzej, Parkowa 11/13, 57-320, Polanica-Zdrój . You can change cookie settings in the settings.

Manage privacy settings
Cookies necessary for the operation of the website

Cookies necessary for the operation of the services available on the website, enabling the viewing of offers, making reservations, supporting security mechanisms, among others: authentication of users and detection of abuse.

Analytical cookies

Cookies allow the collection of information about the user's use of the website to optimize its functioning and to adapt to the user's expectations.

Marketing cookies

Cookies allow the display of marketing content tailored to user's preferences, and the sending of notifications about marketing offers corresponding to their interests, including product information as well as information about services provided by the website administrator and third parties.

Your preferences have not yet been saved