Strona główna
menu

Gimnastyka poranna

przyjazd

19
sty 2021

wyjazd

20
sty 2021
  1. Strona główna
  2. O nas
  3. Blog
  4. Szczegóły aktualności
22 kwietnia 2020

Gimnastyka poranna - jak dobrze rozpocząć dzień?

Gimnastyka poranna to zestaw prostych i krótkich ćwiczeń wykonywanych tuż po przebudzeniu. Poranny trening dostarcza naszemu organizmowi dawkę endorfin, niezbędną do poprawy samopoczucia na resztę dnia. Jest to także doskonała metoda na polepszenie koncentracji i pobudzenie całego ciała.   

Gimnastyka poranna powinna trwać ok 10-15 min i może być wykonywana zarówno w domu (np. na dywanie, z użyciem maty), na siłowni (w formie zajęć grupowych lub ćwiczeń indywidualnych) jak i na świeżym powietrzu, jako uzupełnienie biegania, czy jazdy na rowerze.  

Korzyści porannego treningu

- Zmniejszenie przewlekłych dolegliwości bólowych i uczucia sztywności po przebudzeniu.

- Uelastycznienie ciała- rozciągnięcie mięśni.

- Regulacja działania wewnętrznego zegara biologicznego- poprawa jakości snu.

- Lepsza organizacja dnia- poprawa motywacji i efektywności działania.

- Poprawa mobilności stawowej i rozruszanie kośćca po całonocnej stagnacji.

- Zmniejszenie łaknienia i przyspieszenie metabolizmu.

Przykładowe ćwiczenia:

Ćwiczenia w leżeniu na plecach, w łóżku:

  1. Rozciągnij się tuż po przebudzeniu.

  2. Wykonaj krążenia nadgarstków i stawów skokowych (stóp) 10x.

  3. Zaciśnij dłonie w pięści z jednoczesnym zgięciem palców stóp 10x.

  4. Wznieś ramiona nad głowę z wdechem przez nos, opuść z wydechem ustami 5x.

  5. W siadzie na brzegu łóżka oprzyj ręce po bokach ciała i wykonaj głową: skłon w przód i w tył 5x, skłon do boku w prawo i w lewo 5x oraz skręt głowy w prawo i w lewo 5x.

Ćwiczenia w pozycji stojącej:

  1. Maszeruj w miejscu, z wysokim uniesieniem kolan 2 min.

  2. Wykonaj pajacyki 15x.

  3. Wyciągnij ręce do przodu i wykonaj przysiady (kontroluj ustawienie stóp i kolan) 15x.

  4. Zrób wykroki w miejscu (plecy proste, kolana nie przekraczają linii stóp) 15x na każdą stronę.

  5. Naprzemiennie wyprostuj nogę i przeciwległą rękę w podporze przodem (ciało w jednej linii) 15x na każdą stronę.

  6. Ułóż ręce na miednicy i wykonaj delikatny wyprost tułowia w tył 10x.

  7. Unieś ręce do góry i wykonaj powolny skłon do przodu na prostych nogach 10x.

  8. Umieść jedną rękę na biodrze, a drugą unieś do góry i wykonaj nią skłon do przeciwległego boku 10x na obie strony ciała.

  9. Zapleć ręce przed sobą, złap jedną ręką nadgarstek drugiej ręki i wykonaj skręty tułowia w prawo i w lewo 10x na każdą stronę.

  10. Przyciągnij nogę do klatki piersiowej i wytrzymaj 3 sek.10x na każdą stronę.

  11. Przyciągnij nogę do pośladków i wytrzymaj 3 sek. 10x na każdą stronę.

  12. Unieś ramiona bokiem w górę z jednoczesnym wspięciem na palce stóp, wykonaj wdech nosem przy unoszeniu ramion i wydech ustami przy opuszczaniu rąk 5x.

Newsletter

Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Serwis wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz możliwość zmian ustawień plików cookies znajdują się w Polityce prywatności.
Klikając AKCEPTUJĘ WSZYSTKIE, wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez Kamiński Andrzej, Parkowa 11/13, 57-320, Polanica-Zdrój Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności). Zmiany ustawień plików cookies możesz dokonać w ustawieniach.

Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony

Pliki cookies niezbędne do działania usług dostępnych na stronie internetowej, umożliwiające przeglądanie ofert, dokonywanie rezerwacji, wspierające mechanizmy bezpieczeństwa m.in: uwierzytelnianie użytkowników i wykrywanie nadużyć.

Pliki cookies analityczne

Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika,

Pliki cookies marketingowe

Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich.

Twoje preferencje nie zostały jeszcze zapisane