Strona główna
menu

Jak szybko schudnąć przed wakacjami?- krótki poradnik z ćwiczeniami.

14
cze 2021
15
cze 2021
  1. Strona główna
  2. O nas
  3. Blog
  4. Szczegóły aktualności
09 sierpnia 2020

Powszechnie dostępnych jest wiele sposobów na szybkie zrzucenie zbędnych kilogramów, lecz najważniejsza jest rozwaga we własnych działaniach i umiejętne podejście do tematu odchudzania. Istotną kwestię odgrywają tutaj: motywacja, siła woli, chęć działania i przygotowanie zarówno mentalne, jak i fizyczne. Wyróżniamy wówczas 3 kroki odchudzania: przygotowanie (redukcja apetytu naturalnymi sposobami), właściwe odchudzanie oraz wychodzenie z diety (poprawa metabolizmu i reedukacja codziennych nawyków.

W procesie odchudzania ważne jest, aby dostarczać organizmowi  mniejszą ilość kalorii, co wiąże się z ograniczeniem spożywania niektórych pokarmów i zastąpieniem ich zdrowymi produktami żywnościowymi, poprawiającymi metabolizm. Nie należy zapominać również o odpowiednim dawkowaniu aktywności fizycznej, która przyczynia się do poprawy zdrowia, w tym: kondycji, koordynacji, wydolności i świadomości własnego ciała. Szybkie chudnięcie nie jest naturalne dla organizmu, dlatego warto pamiętać, że optymalna utrata wagi wynosi  ok. 1-2 kg tygodniowo.

Najważniejsze zasady odchudzania:

  1. Dobór odpowiedniej diety i stworzenie indywidualnego planu treningowego.
  2. Ograniczenie spożycia: cukru, soli, mąki, smażonych i przetworzonych produktów oraz alkoholu.
  3. Wyeliminowanie produktów pogarszających samopoczucie (np. bóle brzucha, zgaga).
  4. Zmniejszenie porcji posiłków i urozmaicenie diety w białko (drób, wołowina, owoce morza, nabiał), tłuszcze (orzechy włoskie, masło, awokado), warzywa (pomidory, kapusta, brokuły, ogórek) oraz błonnik (kasza gryczana, ryż brązowy).
  5. Spożywanie optymalnej ilości posiłków (ok. 3 posiłki główne i 2 przekąski dziennie). 
  6. Oczyszczenie umysłu ze stresu i zmartwień (zdrowy sen, wypoczynek, relaksacja).
  7. Aktywność fizyczna min 3x w tygodniu, ale nie więcej niż 6x.
  8. Picie min 2 litrów wody dziennie i naparów ziołowych, pobudzających metabolizm.
  9. Dbanie o higienę posiłków- powolne i spokojne jedzenie.
  10. Mierzenie obwodów (talia, biodra, uda), zamiast ważenia.

Przykładowy zestaw ćwiczeń:

  1. Pajacyki 15x 3 serie.
  2. Przysiady 15x 3 serie.
  3. Burpees (padnij, powstań) 15x 3 serie.
  4. Planki (deska w podporze przodem) 30 sek.
  5. Naprzemienne przyciąganie nóg do klatki piersiowej w podporze przodem 15x 3 serie.
  6. Unoszenie bioder w leżeniu tyłem 15x 3 serie.
  7. Rowerek 15x 3 serie.
  8. Bieg bokserski 30 sek. 
Newsletter

Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Serwis wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania oraz możliwość zmian ustawień plików cookies znajdują się w Polityce prywatności.
Klikając AKCEPTUJĘ WSZYSTKIE, wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez Kamiński Andrzej, Parkowa 11/13, 57-320, Polanica-Zdrój Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności). Zmiany ustawień plików cookies możesz dokonać w ustawieniach.

Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony

Pliki cookies niezbędne do działania usług dostępnych na stronie internetowej, umożliwiające przeglądanie ofert, dokonywanie rezerwacji, wspierające mechanizmy bezpieczeństwa m.in: uwierzytelnianie użytkowników i wykrywanie nadużyć.

Pliki cookies analityczne

Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika,

Pliki cookies marketingowe

Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich.

Twoje preferencje nie zostały jeszcze zapisane